13. 2. 2020
Ford představuje v Evropě nový Mustang Mach-E a spouští novou roadshow „Go Electric“
Mustang Mach-E s čistě elektrickým pohonem stojí v čele rychle se rozšiřující nabídky elektrifikovaných vozů Ford. Na konci roku 2021 si evropští zákazníci značky budou moci vybírat z osmnácti elektrifikovaných modelů.
Elektrické a plug-in hybridní vozy Ford se budou moci spolehnout na propracovaný ekosystém Ford Charging Solutions, který zákazníkům přinese bezproblémový a integrovaný přístup k nabíjení doma i po celé Evropě. Prezident Ford of Europe Stuart Rowley vyzval úřady, firmy a instituce ke společné podpoře elektrifikace a k rychlejšímu rozvoji veřejné nabíjecí infrastruktury.
Každý model nově uváděný na evropské trhy plánuje Ford nabízet i v elektrifikované variantě. Využívá hned několik variant elektrifikace, aby uspokojil rozdílné potřeby zákazníků. Například 48V mild-hybridní technologie nového Fordu Puma snižuje emise CO2 a spotřebu paliva, ale současně zlepšuje odezvu hnacího řetězce na pokyny řidiče. Mondeo Hybrid využívá full-hybridní řešení, které zejména v městském provozu s častým zastavováním umožňuje jízdu pouze na elektrický pohon. Stejnou schopností, ale v širším rozsahu provozních situací, disponuje Transit Custom Plug-in Hybrid, u nějž spalovací motor slouží k prodloužení dojezdu po vyčerpání energie z baterie, již lze nabíjet i z vnějšího zdroje. Mustang Mach-E pak využívá čistě elektrický pohon.
Mustang Mach-E ve variantě s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol nabídne podle předběžných údajů dojezd až 600 km podle homologačního cyklu WLTP3. Vůz je koncipovaný tak, aby zbavil veřejnost obav z nedostatečného dojezdu a umožnil nekomplikované cestování na dlouhé vzdálenosti. Pro variantu s prodlouženým dojezdem se rozhodlo 85 procent zákazníků, kteří si Mustang Mach-E předobjednali. Při nabíjení výkonem až 150 kW na stanici IONITY získá Mustang Mach-E za pouhých 10 minut energii postačující k ujetí vzdálenosti až 93 km.
Roadshow Go Electric s první zastávkou u slavného mramorového oblouku v Londýně by měl během šestiměsíčního turné po Spojeném království oslovit na čtyři miliony zákazníků. Poté přicházejí na řadu Norsko, Švýcarsko, Německo, Francie a Nizozemsko. Cílem této roadshow je demystifikovat elektrifikaci a přesvědčit o jejích přednostech zákazníky, kteří se v jednotlivých typech elektrifikovaných pohonů ještě dokonale neorientují.