27. 9. 2022
ZpětFord Focus ST
Sada ST pro závodní trať s nastavitelným podvozkem posouvá jízdní vlastnosti Focusu ST na ještě vyšší úroveňSada ST pro závodní trať s nastavitelným podvozkem posouvá jízdní vlastnosti Focusu ST na ještě vyšší úroveň.
Podvozek ze Sady ST pro závodní trať, vyvinutý ve spolupráci se společností KW Automotive, je vybaven tlumiči pérování s nerezovým pláštěm, které nabízejí nastavení útlumu ve stlačení ve 12 krocích a nastavení útlumu v roztažení („odskoku“) v 16 krocích. Tlumiče jsou kombinovány s práškově lakovanými pružinami, které jsou oproti standardnímu Focusu ST až o 50 % tužší a snižují světlou výšku o 10 mm. Výsledkem jsou rychlejší změny směru díky nižšímu těžišti a menším náklonům karoserie. Tam, kde to umožňuje legislativa, mohou řidiči snížit světlou výšku o dalších pět milimetrů.
19palcová kola z lehké slitiny se vyrábějí procesem tlakového tvarování, při kterém se hliníková slitina zhutňuje, aby se i při menším množství materiálu (a tedy nižší hmotnosti) zachovala pevnost v tahu a zvýšila odolnost proti nárazům. Kola jsou tak o 10 % lehčí než standardní a mohou rychleji měnit směr ve vertikální ose, což zlepšuje kontakt pneumatiky s asfaltem při akceleraci, brzdění i zatáčení. Kola jsou obuta do specifických pláštů Pirelli P Zero Corsa s optimalizovanou přilnavostí, které vozu zajišťují nekompromisní jízdní vlastnosti na závodním okruhu a na suché vozovce.
Posílením prošly rovněž brzdy. Přední kotouče mají o 10 % větší průměr než standardní 330mm verze, což v kombinaci s pevnými čtyřpístkovými třmeny Brembo zlepšuje nástup brzd a poskytuje větší plochu pro rychlejší odvod tepla.
Specifický exteriérový styling Sady ST pro závodní trať uděluje vozu ještě výraznější vzhled než loni představený nový design, který podtrhl sportovní charakter Focusu ST.